מה החשיבות של מתכנן פיננסי בעת משבר

מה החשיבות של מתכנן פיננסי? משברים כלכליים ופיננסיים הפכו לחלק בלתי נפרד ממעגל העסקים בעולם הגלובלי. בין אם מדובר במשבר שוק ההון (סאב פריים) ב-2008, משבר האשראי ביוון ב-2010 , המשבר בעקבות מגפת הקורונה או פשוט משבר שנגרם מאינפלציה גבוהה והעלאת ריבית מהירה כתוצאה מכך – אירועים אלו פוגעים קשות בפעילות העסקית ובנכסי המשקיעים כאחד. אולם ניתן לרכך במידה רבה את ההשפעות הללו. יתרה מזו, אפשר לנצל הזדמנויות חדשות בעזרת ליווי צמוד של מתכנן פיננסי מקצועי ומנוסה.

משבר פיננסי

משברים פיננסיים הם זמנים של לחץ רגשי ונפשי גבוה.  הלחץ מגביר את הקושי בקבלת החלטות פיננסיות מושכלות ומנוטרלות רגש. אנשים רבים נוטים לקבל החלטות פזיזות ואימפולסיביות בזמנים כאלה, מה שעלול להוביל לאובדן כספים משמעותי.

מתכנן פיננסי אישי עם הידע המתאים עוזר למשקיעים לשמור על ראש צלול ולקבל החלטות טובות יותר לטווח הארוך. הוא יודע להעריך את המצב הפיננסי של המשקיע. מבין את הצרכים והמטרות שלו ונותן ליווי אישי ואובייקטיבי ביותר. מתכנן פיננסי מיומן ומנוסה מכיר היטב את עקרונות ההשקעה לטווח ארוך.

הלחץ הרגשי של משבר פיננסי

משברים פיננסיים יכולים לעורר מגוון רחב של רגשות, כגון:

פחד: פחד מאובדן כסף, אובדן עבודה, או אובדן ביטחון כלכלי.
תסכול: תסכול מכך שלא ניתן לשלוט במצב.
כעס: כעס על הממשלה, על הבנקים, או על כל מי שנחשב אחראי למשבר.
חרדה: חרדה לגבי העתיד הכלכלי.

רגשות אלה יכולים להשפיע על היכולת של אנשים לקבל החלטות פיננסיות מושכלות.  אדם שחש פחד עלול למכור את כל השקעותיו בשוק ההון, גם אם ההשקעה מיועדת לטווח הארוך.
אדם שחש תסכול עלול להיכנס להימורים פיננסיים מסוכנים ואדם שחש חרדה עלול להימנע לחלוטין מהשקעות. ברגעים כאלה עולה החשיבות של מתכנן פיננסי.

החשיבות של שיקול דעת קר

כדי לקבל החלטות פיננסיות מושכלות בעת משבר, חשוב לשמור על שיקול דעת קר. זה אומר להבין את הרגשות שלך, ולהימנע מקבלת החלטות על סמך רגש בלבד.

להלן כמה טיפים לשמירה על שיקול דעת קריר בעת משבר פיננסי:
קח נשימה עמוקה: כאשר אתה מרגיש רגשי, קח כמה נשימות עמוקות כדי להירגע. זה יעזור לך להבהיר את המחשבות שלך.
אל תקבל החלטות מהירות ופזיזות: לא לפתור את כל הבעיות בבת אחת. יש לקבל החלטות מדורגות . קח זמן להבין את המצב לתכנן אסטרטגיה ולבצע בהדרגה.
דבר עם איש מקצוע המתמחה בתחום הפיננסי: מתכנן פיננסי יעזור לנתח ולהעריך את מורכבות המצב.  הוא ילווה אותך בביצוע התאמות לצרכים הפיננסית האישים שלך ובני משפחתך לתנאים החדשים.

מתכנן פיננסי בעת משבר

בעת משבר כלכלי או פיננסי, רבים מהמשקיעים חשים בלבול, חוסר ודאות וקושי לקבל החלטות השקעה נבונות. החשיבות של מתכנן פיננסי במצבים אלו היא קריטית.  חשוב להיעזר במתכנן פיננסי מקצועי שידריך וילווה אותך עם הידע המעמיק והניסיון הרב שנים שצבר.

ראשית, מתכנן פיננסי בעת משבר בקיא בהבנת השווקים הפיננסים במגמות השונות הן בטווח הקצר והן הארוך. הוא יכול להבין מתי מדובר בתיקון זמני לעומת שינוי מגמה ארוך טווח. מתכנן פיננסי מיומן ימליץ בהתאם להבנתו והכרתו את הצרכים האישיים שלך ומשפחתך.

שנית, למתכנן הפיננסי יש את היכולות והכלים לבצע ניתוחים עמוקים של מכלול הגורמים המשפיעים על השווקים כגון נתונים כלכליים, מדיניות מוניטרית ועוד. זה מסייע לקבלת החלטות מושכלת עבורך ומשפחתך.

שלישית, מתכנן פיננסי מנוסה עבר לא מעט משברים בעבר. ניסיונו אפשר לו לצבור ניסיון וידע לגבי המהלכים הנכונים ביותר. הוא לוקח בחשבון את כל המשתנים,  יש לו כלים מעשיים להתמודדות והבנה את המשבר יחד עם ההבנה כי כל משבר הוא שונה ממשבר קודם אך ההתנהגות האנושית כמעט ולא שונה.

לכן, על מנת לצלוח את תקופת המשבר מבלי להיתקע במצב של פאניקה מומלץ וחשוב להיעזר במתכנן פיננסי מיומן שיעזור לך להבין את המצב וידריך אותך בהתאם ולעבור אותו בהצלחה – ספרטה קפיטל היא חברה לתכנון וליווי פיננסי מקצועית היכולה לעזור למשקיעים בדיוק ברגעים קריטיים שכאלה.

מימוש הזדמנויות

אמנם משברים כלכליים מאופיינים פעמים רבות בהימנעות מהשקעות ומימוש נכסים, אך הם גם יכולים להוות הזדמנות זהב עבור משקיעים לרכוש נכסים איכותיים במחירי חסר משמעותיים. כאן נכנס לתמונה המתכנן הפיננסי אשר לו הניסיון, הידע והכישורים הנדרשים כדי לאתר הזדמנויות בתקופת משבר ולנווט בין הסיכונים והחששות.‏

לדוגמה, בעת ירידות שערים חדות בשוקי המניות המתכנן הפיננסי יכול לאתר הזדמנויות איכותיות שנסחרות מחירי חסר באופן חריג ולהמליץ על רכישתן בהנחה בראית הטווח הארוך. כמו כן, ניתן לנצל את אווירת "הפאניקה" בקרב בעלי נדל"ן על מנת לרכוש נכסים במחיר מפתה תוך ציפייה לעליית ערך בהמשך. על כן, הסתמכות על מתכנן פיננסי בקיא עשויה להפוך את המשבר להזדמנות עבורך כמשקיע בטווח הארוך.

הגנה על נכסים בעת משבר פיננסי

משברים פיננסיים מתאפיינים לרוב בירידות שערים חדות בשוקי המניות, נדל"ן ושאר הנכסים. הדבר עלול לגרום לאובדן משמעותי בערך התיק של משקיעים רבים. אז איך מתכנן פיננסי יכול לעזור לנו?

ראשית, המתכנן מסייע בגיבוש אסטרטגיית השקעה לטווח ארוך הכוללת פיזור וגיוון בין מספר סוגי נכסים. זו כרית בטחון משמעותית בהגנה מפני תנודתיות בשוק מסוים.

שנית, המתכנן הפיננסי שולט בכלים מתקדמים לניהול סיכונים כגון עסקאות הגנה, אופציות וחוזים עתידיים אשר יכולים "לנעול" רווחים או למזער הפסדים בעת משבר.

לבסוף, המתכנן דואג לפיזור וגיוון תיק ההשקעות במגוון רב של מוצרים שונים עם פיזור גיאוגרפית ולא רק ענפית. זה מקטין את השפעת המשבר במשק מסוים על התיק כולו.

לסיכום

כפי שהבנו, החשיבות של מתכנן פיננסי הינו קריטי בעתות משבר. המתכנן הפיננסי הוא הכתובת לליווי אישי לאורך כל התהליך. מומלץ לכל משקיע לבנות מערכת יחסים עמוקה עם מתכנן פיננסי עוד לפני פרוץ המשבר הבא ותפעול שוטף בכספים לאורך זמן.

הישארו מעודכנים

אנו בוחנים את מכלול הנכסים בצורה מקיפה ומקצועית ובונים את אסטרטגיית ההשקעה
המתאימה ביותר לצרכי הלקוח. בחינה שוטפת של תיק הנכסים יחד עם ניהול הסיכונים ובחינת המוצרים
נעשית באופן קפדני ע״י צוות מומחים.

אנו בעלי ניסיון ומומחיות רבה בתחום הפיננסים ומעניקים ליווי ופיקוח עבור לקוחותינו:

  1. בניית אסטרטגיית השקעות בהתאמה לצרכי התא המשפחתי.
  2. יישום התוכנית תוך בחינת העלויות והקפדה בבחירת מנהלי ההשקעות המטפלים בכספי לקוחותינו.
  3. כחלק מניהול המעקב אנו שולחים דוחות תקופתיים עם תמונת מצב עדכנית.
  4. ביצוע התאמות בתוכנית ע״פ שינויים בצרכי הלקוח והתאמת המוצרים למצב השוק ולרגולציה.
  5. אנו מקפידים בבחירת נותני השירות החיצוניים שאנו נעזרים בהם כגון:
    יועצי מס ורו״ח, ליווי משפטי, מעבר בן דורי, חשבונות נאמנות ועוד.

Sparta Capital

ספרטה מאמינה בראייה של כל אדם וצרכיו הפרטיים ומתאימה לו את החבילה המקצועית ביותר. ספרטה היא לא לכל אחד: לא מבטיחים תשואה, מבטיחים שימוש בידע הכי רחב שקיים בשוק והתאמה שלו לצרכים שלך. ספרטה מביאה ידע ומקצוענות שהיו בעבר שמורים ללקוחות מוסדיים ומנגישה אותה ללקוחותיה. לספרטה איכפת מהלקוח, הוא לא עוד תיק.

דילוג לתוכן