ניהול פיננסי נכון – כך תנהלו את הכסף שלכם בתבונה

ניהול פיננסי נכון הוא מיומנות חשובה שיכולה לעזור לנו לחיות בצורה חסכונית יותר, להשיג את החלומות שלנו ולהגיע לביטחון כלכלי. במאמר זה, נלמד מהו ניהול פיננסי נכון, כיצד להתחיל לנהל את הכסף שלנו בתבונה וכיצד לעשות תכנון פיננסי הוליסטי.

מהו ניהול פיננסי נכון?

ניהול פיננסי נכון הוא תהליך של מעקב אחר הכנסות והוצאות, הגדרת יעדים פיננסיים והקפדה על תוכנית פעולה להשגתם. זה מסייע לנו לחיות בצורה חסכונית יותר, להשיג את החלומות שלנו ולהגיע לביטחון כלכלי.

מטרות הניהול הפיננסי

המטרות הן מגוונות ומשתנות מאדם לאדם. עם זאת, ישנן מספר מטרות עיקריות:

  • לשפר או לשמר את איכות החיים: ניהול פיננסי נכון יכול לעזור לנו לחיות בצורה חסכונית יעילה וחכמה יותר, להימנע מחובות ולחסוך כסף למטרות חשובות.
  • להשיג ביטחון כלכלי: ניהול פיננסי נכון יכול לעזור לנו להשיג ביטחון כלכלי, דרך חיסכון פנסיוני , ביטוח חיים וביטוח בריאות לשימור מצב קיים .
  • להגשים יעדים פיננסיים: ניהול פיננסי נכון יכול לעזור לנו להגשים את היעדים הפיננסיים שלנו, כגון רכישת בית, עזרה ברכישת דירה לילדים/נכדים , נסיעה לחו"ל, פתיחת עסק ואפילו לצאת לפנסיה מוקדמת.
    ניהול פיננסי נכון הוא כלי חשוב המסייע לנו לחיות בצורה חסכונית חכמה ויעילה יותר, להשיג את החלומות שלנו ולהגיע לביטחון כלכלי. אם אתם רוצים לשפר את חייכם הפיננסיים, כדאי לכם להתחיל ללמוד על ניהול פיננסי נכון.

איך מתחילים לנהל את הכסף שלכם בתבונה?

מדובר בתהליך ארוך טווח, אך הוא יכול להתחיל בכל שלב בחיים. אם אתם רוצים להתחיל לנהל את הכסף שלכם בתבונה, הנה 5 צעדים פשוטים שתוכלו לנקוט:

  1. התחילו מעקב אחר הכנסות והוצאות שלכם. זהו הצעד הראשון והחשוב ביותר.
  2. הגדירו יעדים פיננסיים. מה אתם רוצים להשיג עם הכסף שלכם? האם אתם רוצים לחסוך לקניית בית? לפרישה מוקדמת? אולי אתם רוצים להשקיע בקריירה שלכם או בעסק שלכם. כאשר יש לכם יעדים ברורים, יהיה לכם קל יותר ליצור תוכנית פעולה להשגתם.
  3. נהלו תקציב. תקציב הוא תוכנית לחלוקת ההכנסות שלכם בין ההוצאות השונות שלכם. תקציב יכול לעזור לכם לוודא שאתם לא מוציאים יותר ממה שאתם מרוויחים, ולחסוך כסף למטרות שלכם.
  4. הפכו את החסכון להרגל. החסכון הוא חלק חשוב מכל תוכנית ניהול פיננסי נכון. הגדירו סכום קבוע שתחסכו כל חודש, ואל תפנו אליו אלא למצבי חירום בלבד.
    עדיף שסכום זה שיצא מהחשבון בתחילת החודש לחיסכון .
  5. השקיעו את הכסף שלכם בצורה חכמה המתאימה לכם. השקעה היא דרך מצוינת וחשובה להגדיל את ההון שלכם לאורך זמן. עם זאת, חשוב לעשות מחקר לפני שאתם משקיעים את הכסף שלכם.

איך למצוא את הזמן לנהל את הכסף שלכם?

ניהול פיננסי נכון דורש קצת זמן והשקעה. עם זאת, זה לא חייב להיות מסובך או קשה. הנה כמה טיפים שיעזרו לכם למצוא את הזמן לנהל את הכסף שלכם:

  • הקציבו זמן ספציפי לזה. קבעו זמן קבוע (שעה פיננסית) בכל שבוע או חודש שבו תעסקו בזה.
  • הפכו את הניהול הפיננסי לחלק מהשגרה שלכם. בדקו את ההכנסות וההוצאות שלכם בכל יום או שבוע, ואם אתם יכולים, עקבו אחריהם באופן אוטומטי באמצעות אפליקציה , תוכנית חשבונאות וגם להיכנס לאתרי הבנק , חברות הביטוח ובתי ההשקעות.
  • הפכו את הניהול הפיננסי לכיף. ישנם מגוון משאבים זמינים שיכולים לעזור לכם לנהל את הכסף שלכם בצורה מהנה, כגון ספרים, אתרים , פודקסטים ואפליקציות.
  • ניהול פיננסי נכון הוא מיומנות חשובה שיכולה לעזור לכם להשיג את היעדים הפיננסיים שלכם. על ידי נקיטת הצעדים הפשוטים הללו, תוכלו להתחיל לנהל את הכסף שלכם בתבונה ולהפוך את חייכם הפיננסיים לטובים יותר.

איך להשקיע את הכסף שלכם?

השקעה היא הקצאת הכספים למטרה עתידית. השקעות יכולות להיות במגוון נכסים שונים מורכבים או פשוטים , כגון מניות, אג"ח, נדל"ן, קרנות נאמנות, פיקדונות מובנים, קרנות גידור, קופות גמל להשקעה, פוליסות ועוד.
ישנם סוגים רבים ושונים של השקעות, כאשר כל סוג מציע רמות שונות של סיכון ותשואה.

  • מניות: מניות הן החזקה בחברה. כאשר אתם רוכשים מניה, אתם הופכים להיות בעל מניות בחברה. מניות יכולות להניב תשואות גבוהות, אך הן גם כרוכות בסיכון גבוה.
  • אג"ח: אג"ח הן חובות שחברה או ממשלה מוכרת למשקיעים. כאשר אתם רוכשים אג"ח, אתם מלווים כסף לחברה או לממשלה. אג"ח הן פחות מסוכנות ממניות, אך הן גם מציעות תשואות נמוכות יותר.
  • נדל"ן: נדל"ן הוא נכס פיזי, כגון בית, דירה או משרד. נדל"ן יכול להניב תשואות גבוהות, אך הוא גם דורש ניהול ותחזוקה.
  • קרנות נאמנות: קרנות נאמנות הן קבוצה של נכסים, כגון מניות, אג"ח או נדל"ן. כאשר אתם משקיעים בקרן נאמנות, אתם למעשה משקיעים במספר נכסים בבת אחת. קרנות נאמנות יכולות להיות דרך טובה להשקיע במגוון נכסים עם פחות סיכון.
  • פיקדון מובנה : בדרך כלל מוצר בנקאי , סגור לתקופה של שנה עד 3 שנים , מנסה להקטין את הסיכון בהשקעה במגוון רחב של מוצרי בסיס ( מניות , אג"ח , etf , מט"ח , סחורות ) ע"י מנגנון הגנה שונים השומרים שהקרן לא תיפגע במקרה של הפסד, תלוי במנגנון הנבחר להגנה, בדרך כלל זה בא על חשבון התשואה שהיא קצת יותר נמוכה המדד הנעקב או עם תקופת נעילת הכספים ארוכה יותר.
  • קופות גמל להשקעה: אלה קופות גמל המאפשרת השקעה דרך עולם הפנסיוני אך זהו מוצר הוני שניתן למשיכה בכל רגע, הוא מזכיר את קרנות הנאמנות במגוון הנכסים שהוא יכול להכיל, אחד היתרונות מול קרנות הנאמנות הוא יכולת משיכת הכספים בפטור מתשלום על רווחי הון בקבלת הכספים כקצבה חודשית.

לסיכום

ניהול פיננסי נכון הוא מיומנות חשובה שיכולה לעזור לנו להשיג את היעדים הפיננסיים שלנו, על ידי מעקב אחר ההכנסות וההוצאות שלנו, הגדרת יעדים פיננסיים, יצירת תקציב וניהולו, חיסכון והשקעה אנו יכולים לשפר את איכות החיים שלנו ולהגיע לביטחון כלכלי אישי ומשפחתי. כמובן שחשיבות התכנון הפיננסי עולה במיוחד בעת משבר.
ספרטה קפיטל היא חברה המתמחה בניהול פיננסי. החברה מציעה מגוון שירותים, כולל ייעוץ פיננסי, ניהול השקעות ותכנון פרישה. ספרטה קפיטל יכולה לעזור לכם ליצור תוכנית ניהול פיננסי מותאמת אישית, שתסייע לכם להשיג את היעדים הפיננסיים שלכם.

הישארו מעודכנים

אנו בוחנים את מכלול הנכסים בצורה מקיפה ומקצועית ובונים את אסטרטגיית ההשקעה
המתאימה ביותר לצרכי הלקוח. בחינה שוטפת של תיק הנכסים יחד עם ניהול הסיכונים ובחינת המוצרים
נעשית באופן קפדני ע״י צוות מומחים.

אנו בעלי ניסיון ומומחיות רבה בתחום הפיננסים ומעניקים ליווי ופיקוח עבור לקוחותינו:

  1. בניית אסטרטגיית השקעות בהתאמה לצרכי התא המשפחתי.
  2. יישום התוכנית תוך בחינת העלויות והקפדה בבחירת מנהלי ההשקעות המטפלים בכספי לקוחותינו.
  3. כחלק מניהול המעקב אנו שולחים דוחות תקופתיים עם תמונת מצב עדכנית.
  4. ביצוע התאמות בתוכנית ע״פ שינויים בצרכי הלקוח והתאמת המוצרים למצב השוק ולרגולציה.
  5. אנו מקפידים בבחירת נותני השירות החיצוניים שאנו נעזרים בהם כגון:
    יועצי מס ורו״ח, ליווי משפטי, מעבר בן דורי, חשבונות נאמנות ועוד.

Sparta Capital

ספרטה מאמינה בראייה של כל אדם וצרכיו הפרטיים ומתאימה לו את החבילה המקצועית ביותר. ספרטה היא לא לכל אחד: לא מבטיחים תשואה, מבטיחים שימוש בידע הכי רחב שקיים בשוק והתאמה שלו לצרכים שלך. ספרטה מביאה ידע ומקצוענות שהיו בעבר שמורים ללקוחות מוסדיים ומנגישה אותה ללקוחותיה. לספרטה איכפת מהלקוח, הוא לא עוד תיק.

דילוג לתוכן