עקרונות ההשקעה לטווח הארוך – מה הם?

השקעה לטווח הארוך היא דרך מצוינת לצבור הון, להשיג יעדים פיננסיים ולבנות ביטחון כלכלי. עם זאת, השקעה יכולה להיות מורכבת ומאתגרת, במיוחד אם אתם לא בעלי ידע או ניסיון בתחום. אז איך עושים זאת נכון ומה הם עקרונות ההשקעה לטווח הארוך? הכנו לכם מדריך.

הגדירו את מטרותיכם: הצעד הראשון בדרך להצלחה

השקעה לטווח הארוך היא דרך מצוינת לצבור הון, להשיג יעדים פיננסיים ולבנות ביטחון כלכלי. עם זאת, כדי להצליח בהשקעה לטווח הארוך, חשוב להגדיר את מטרותיכם. מה אתם רוצים להשיג עם ההשקעה שלכם? האם אתם רוצים לצבור הון לגיל פרישה? להקים עסק? או סתם להגדיל את הכנסותיכם?

הגדרת מטרות היא חשובה בכל תחום בחיים, אך היא קריטית במיוחד בהשקעה לטווח הארוך. כשתדעו מה אתם רוצים להשיג, תוכלו לפתח אסטרטגיית השקעה מותאמת אישית. אסטרטגיה שתעזור לכם להשיג את מטרותיכם.

עקרונות ההשקעה לטווח הארוך

ישנם מספר גורמים שצריך לקחת בחשבון בעת הגדרת מטרות השקעה. אלו כוללים:
תקופת ההשקעה: כמה זמן אתם מתכננים להשקיע? בהשקעה לטווח קצר  אתם צריכים להיות מוכנים לסיכון הפסד קרן גבוה יותר. ככל שטווח ההשקעה ארוך יותר אתם צפויים להקטין את הסיכון לכספים המושקעים.
הסיכון שאתם מוכנים לקחת: כמה סיכון אתם מוכנים לקחת עם ההשקעות שלכם? אם אתם מוכנים לקחת יותר סיכון עם מוצר ההשקעה התשואה צפויה להיות גבוהה יותר. עם זאת, חשוב להיות מודעים לכך שסיכון גבוה עשוי להוביל גם להפסדים גבוהים יותר בטווח השקעה קצר ולכן יש חשיבות לסיכון האישי שמוכנים לקחת יחד עם טווח השקעה מתאים. ניהול סיכונים הוא שם המשחק.
הצרכים והרצונות שלכם: מהם הצרכים והרצונות הפיננסיים שלכם? האם אתם צריכים את הכסף שלכם לצורך רכישת בית, חינוך ילדים או פרישה? הבנת הצרכים והרצונות שלכם תסייע לכם לקבוע את מטרות ההשקעה שלכם.

איך להגדיר מטרות השקעה ספציפיות?

לאחר שחשבתם על הגורמים שצוינו לעיל, אתם יכולים להתחיל להגדיר מטרות השקעה ספציפיות. מטרות אלו צריכות להיות ספציפיות, מדידות, ניתנות להשגה, רלוונטיות ובזמן מסוים.

דוגמה למטרה ספציפית להשקעה לטווח ארוך יכולה להיות להשיג הון של 5 מיליון ש"ח עד גיל 65.
מטרה זו היא ספציפית – הון של 5 מיליון ש"ח.  מדידה – ניתן למדוד את ההתקדמות לקראת המטרה על ידי מעקב אחר שווי ההשקעות. ניתנת להשגה – כאשר מתמקדים בהשקעה לטווח ארוך. רלוונטית – השגת המטרה תסייע להשיג ביטחון כלכלי בגיל פרישה ובזמן מסוים.  מטרתה – להשיג את ההון עד גיל 65.

כיצד הגדרת מטרות השקעה ספציפיות יכולה לעזור לכם להצליח בהשקעה לטווח הארוך?

כאשר אתם מגדירים מטרות השקעה ספציפיות, אתם מסייעים לעצמכם להישאר ממוקדים וממושמעים. מטרות אלו נותנות לכם מטרה ברורה לעבוד לקראתה. הן מסייעות לכם להימנע מקבלת החלטות השקעה מוטעות או פזיזות כתגובה לאירועים קצרי טווח.
בנוסף, הגדרת מטרות השקעה ספציפיות יכולה לעזור לכם לעקוב אחר ההתקדמות שלכם. אתם יכולים למדוד את ההתקדמות שלכם ולעשות שינויים בתוכנית ההשקעה שלכם במידת הצורך על ידי אבני דרך שאתם מציבים בדרך למטרה שנקבעה.

לדוגמה, אם המטרה שלכם היא להשיג הון של 5 מיליון ש"ח עד גיל 65. תגדירו לעצמכם יעד של חיסכון לדוגמה של 100,000 ש"ח בשנה. אתם יכולים לעקוב אחר ההתקדמות שלכם על ידי מעקב אחר שווי ההשקעות שלכם ובדיקת ההכנסות שלכם. אם אתם רואים שאתם לא בדרך להשיג את המטרה שלכם, אתם יכולים לשקול להגדיל את החיסכון החודשי שלכם במידת האפשר או לשנות אפיקי השקעה בעלי סיכון גבוה יותר או לסגמנט השקעה חדש שלא קיים בתיק ההשקעות שלכם.

חשוב לציין כי הגדרת מטרות השקעה ספציפיות היא רק הצעד הראשון בדרך להצלחה בהשקעה לטווח הארוך. על מנת להשיג את המטרות שלכם, עליכם גם לפתח אסטרטגיית השקעה מותאמת אישית ולהקפיד עליה. עם זאת, הגדרת מטרות ספציפיות היא צעד חשוב שיכול לעזור לכם להגדיל את הסיכויים שלכם להצליח.

השקיעו בנכסים מגוונים

אחד העקרונות החשובים ביותר בהשקעות לטווח ארוך הוא לפזר את ההשקעות על פני מגוון רחב של נכסים. פיזור השקעות מאפשר למזער את הסיכון בתיק ההשקעות שכן אם אחד הנכסים ירד בערכו, הפסד זה יקוזז על ידי עליית ערך בנכסים אחרים להקטין את המתאם של ההשקעות .

ישנם מספר סוגי נכסים עיקריים שכדאי לשקול להשקיע בהם – מניות של חברות במדדים המובילים, אג"ח ממשלתיות, אג"ח קונצרניות בדירוג גבוה דירוג נמוך או לא מדורגות , קרנות נאמנות, נדל"ן מניב, זהב, מטבעות דיגיטליים קרנות השקעה אלטרנטיביות ועוד. חשוב לבחור נכסים ממגוון ענפי משק ומגזרים גיאוגרפיים כדי להפחית סיכונים ספציפיים.

בנוסף, כדאי לשקול השקעה במוצרים שמבטיחים תשואה כגון פיקדונות, קרנות כספיות ואג"ח לטווחים שונים כדי לאזן בין נכסים בסיכון גבוה יותר לבין השקעות יציבות יותר. שילוב נכון בין סוגי נכסים יבטיח תיק השקעות מגוון היטב.

בעת בחירת נכסים לתיק ההשקעות חשוב גם לבדוק את מתאם התשואות ביניהם. ככל שמתאם התשואות נמוך יותר, כך פיזור הסיכון בתיק טוב יותר. לדוגמה, מתאם התשואות בין מניות לאג"ח נמוך יחסית ולכן שילובם יחד יכול להקטין סיכון.

השתמשו בשירותי ליווי ותכנון השקעות

יועצי השקעות ומתכננים פיננסים מקצועיים יכולים לסייע רבות בבניית תיק השקעות אפקטיבי לטווח ארוך. הם בקיאים באפיקי ההשקעה השונים, מכירים היטב את הסיכונים והתשואות האפשריות. הם יודעים כיצד לבנות תיק מפוזר היטב בהתבסס על העדפות הלקוח. ניהול תיקי השקעות הוא דבר שאנו מתמחים בו.

מלווה השקעות טוב יבצע בתחילה מיפוי מעמיק של מצבכם הפיננסי. הוא יעריך את רמת הסיכון שאתם מוכנים ומסוגלים לקחת ויגדיר עמכם את מטרות ההשקעה ורק לאחר מכן יציע אסטרטגיית השקעה כוללת.

בניגוד להשקעה עצמאית שבה אתם עלולים להחליט החלטות שגויות מחוסר ניסיון או מחוסר היכרות עם השוק, איש השקעות מקצועי ינחה אתכם לביצוע מהלכים נבונים ומבוקרים תוך התאמה למצב השוק. כך תיהנו מהתשואות לטווח ארוך עם התאמה לרמת הסיכון וללא לקיחת סיכונים מיותרים , שאינן תואמים את הסיכון שתכננת בתחילת הדרך .

ישנה חשיבות רבה בבחירת יועץ / מתכנן פיננסי מנוסה בעל ניסיון מוכח בתחום, כמו חברת ספרטה קפיטל – חברה המתמחה בניהול הון ושירותי Family Office לבעלי הון של מעל 5 מיליון ש"ח. כדאי לבדוק את המלצותיהם של יועצים אחרים, לקרוא ביקורות עליו, לברר האם יש לו את הרישיונות המתאימים כמובן לוודא שהמודל העסקי שלו שקוף והוגן כלפי הלקוח מבלי שיש לו ניגודי עניינים.

היו מוכנים לשינויים

כאשר מדובר בהשקעות לטווח ארוך, חשוב לזכור שהעולם סביבנו משתנה כל הזמן. מגמות כלכליות, טכנולוגיות וחברתיות עשויות להשתנות באורח דרמטי על פני שנים רבות.

על כן, אחד מהעקרונות ההשקעה לטווח הארוך יש לפתח גישה גמישה ופתוחה לשינויים באסטרטגיית ההשקעות. אמנם, חשוב וכדאי להגדיר מראש יעדים ברורים שאותם נרצה להשיג בטווח הארוך, לבחון אותם מעת לעת ולבצע התאמות בהתאם להתפתחויות.

לדוגמה, ענפים מסוימים שנראו מבטיחים היום עלולים להפוך לפחות רלוונטיים בעוד עשר שנים. מנגד, טכנולוגיות חדשות שעדיין בחיתוליהן היום עשויות לשנות את כללי המשחק בשוק ההון. לכן, כדאי לבחון באופן שוטף היכן כדאי להשקיע ומאילו השקעות כדאי לצאת בהתאם למגמות המשתנות.

גישה גמישה זו דורשת הבנה מעמיקה בנושאים כלכליים ופיננסיים ולכן עבור משקיעים רבים מומלץ להיעזר בליווי מקצועי שוטף שיסייע בקבלת ההחלטות, כפי שאנו בספרטה קפיטל מבצעים על בסיס יום יומי . היוועצות במומחה של חברתנו תאפשר התאמה נכונה ומדויקת של תיק ההשקעות למציאות המשתנה.

לסיכום

עקרונות ההשקעה לטווח הארוך מראים שחשוב להגדיר מטרות ספציפיות. תבחרו את אפיקי ההשקעה המתאימים לכם. השקיעו באופן קבוע והיו סבלניים. אם אתם לא בטוחים איך להשקיע את כספכם אנו ממליצים להשתמש בשירותי יועץ/ ליווי השקעות שלנו.

הישארו מעודכנים

אנו בוחנים את מכלול הנכסים בצורה מקיפה ומקצועית ובונים את אסטרטגיית ההשקעה
המתאימה ביותר לצרכי הלקוח. בחינה שוטפת של תיק הנכסים יחד עם ניהול הסיכונים ובחינת המוצרים
נעשית באופן קפדני ע״י צוות מומחים.

אנו בעלי ניסיון ומומחיות רבה בתחום הפיננסים ומעניקים ליווי ופיקוח עבור לקוחותינו:

  1. בניית אסטרטגיית השקעות בהתאמה לצרכי התא המשפחתי.
  2. יישום התוכנית תוך בחינת העלויות והקפדה בבחירת מנהלי ההשקעות המטפלים בכספי לקוחותינו.
  3. כחלק מניהול המעקב אנו שולחים דוחות תקופתיים עם תמונת מצב עדכנית.
  4. ביצוע התאמות בתוכנית ע״פ שינויים בצרכי הלקוח והתאמת המוצרים למצב השוק ולרגולציה.
  5. אנו מקפידים בבחירת נותני השירות החיצוניים שאנו נעזרים בהם כגון:
    יועצי מס ורו״ח, ליווי משפטי, מעבר בן דורי, חשבונות נאמנות ועוד.

Sparta Capital

ספרטה מאמינה בראייה של כל אדם וצרכיו הפרטיים ומתאימה לו את החבילה המקצועית ביותר. ספרטה היא לא לכל אחד: לא מבטיחים תשואה, מבטיחים שימוש בידע הכי רחב שקיים בשוק והתאמה שלו לצרכים שלך. ספרטה מביאה ידע ומקצוענות שהיו בעבר שמורים ללקוחות מוסדיים ומנגישה אותה ללקוחותיה. לספרטה איכפת מהלקוח, הוא לא עוד תיק.

דילוג לתוכן